Cosul dvs. este gol

Categorii
Marci produse
Ark Models 48017 Yakovlev Yak-52 aerobatic training aircraft Maestro

Ark Models 48017 Yakovlev Yak-52 aerobatic training aircraft Maestro

Cod produs: 48017

Marca: Ark Models

 

Pret: 80.00 Lei

In stoc magazin
Livrare imediata

Comanda acest produs

Ark Models 48017 Yakovlev Yak-52 aerobatic training aircraft Maestro

Iakovlev Iak-52 (rusă Яковлев Як-52) este un avion ușor proiectat de birourile OKB Iakovlev din Moscova în anul 1976 și produs în România în perioada 1977 - 1998 de Întreprinderea de Avioane Bacău (actual Aerostar) sub numele de Iak-52, ce a obținut dreptul de producție conform acordului în cadrul organizației economice socialiste CAER. Iak-52 a fost conceput ca avion de antrenament pentru elevii organizației sovietice paramilitare de instrucție DOSAAF, care a pregătit piloți militari dar și civili. În prezent, Iak-52 este utilizat frecvent în competiția „World Aerobatic Iak 52” în cadrul Federației Aeronautice Internaționale (FAI).
 
 

Ca majoritatea aeronavelor militare sovietice, a fost proiectat să funcționeze în medii dure, cu o întreținere minimă. Una dintre trăsăturile sale principale, neobișnuite la aeronavele occidentale, este sistemul pneumatic extins. Punerea în funcțiune a motorului, trenul de aterizare, flapsurile și frânele roților sunt acționate pneumatic. Rezervoarele sferice de stocare a aerului împreună cu compresorul sunt situate în spatele cabinei. Presiunea de funcționare este cuprinsă între 10 și 50 de bari (145 și 725 psi) și un circuit de urgență este rezervat dacă alimentarea cu combustibil nu mai este posibilă sau compresorul se defectează. În plus, ambele rezervoare principale și cele de rezervă pot fi încărcate separat, din exterior, de la un rezervor de tip Scuba. Aranjamentul de direcție/frânare la sol, în special, face o anumită ajustare față de celalalte sisteme hidraulice, deoarece aeronava utilizează frânarea diferențială controlată de fuselaj și de o pârghie acționată manual pe către pilot.

Trenul de aterizare de tip triciclu este retractabil, dar rămâne parțial expus în poziția retrasă, oferind atât un nivel util de tracțiune în manevre în poziție normală, cât și o măsură de protecție în cazul în care aeronava este forțată să aterizeze.

În prezent au apărut versiunile Iak-52 modificate prin montarea elicelor cu trei brațe, modernizarea motorului M14PF de 298 kW (400 CP) la motorul obișnuit M14P de 360 CP și conversia la trenul de aterizare convențional de tip „tail-dragger” (Iak-52TD). Versiunea Iak-52TW produsă în fabrică are o capacitate suplimentară de 120 litri în două rezervoare.

 
spacer
Website detinut de Hobbyzone S.R.L., CIF: RO43906190, Reg.Com: J40/4540/2021

hobbyzone.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe site se considera acceptare politicii de utilizare cookies.Pentru o experienta mai buna in site-ul nostru folosim si sisteme de analiza si marketing conform politicii de protejare a datelor.